Untitled, 2022 Acrylique et sérigraphie sur toile / Acrylic and silkprint on canvas 152 × 171 × 2,5 cm (60 × 67 ½ × 1 inches)Untitled, 2022 Acrylique et sérigraphie sur toile / Acrylic and silkprint on canvas 152 × 171 × 2,5 cm (60 × 67 ½ × 1 inches)Sans titre, 2020, acrylique sur aluminium, 157 x 129 cmSans titre, 2020, acrylique sur aluminium, 78,5 x 64,5 cmSans titre, 2020, collage sur papier, 28 x 21,5 cmSans titre, 2020, collage sur papier, 28 x 21,5 cmSans titre, 2018, acrylique et sérigraphie sur aluminium, 208,28 x 171,45 cm. Collection privéeSans titre, 2018, acrylique et sérigraphie sur aluminium, 208,28 x 171,45 cmSans titre, 2018, acrylique et sérigraphie sur aluminium, 208,28 x 171,45 cmSans titre, 2018, acrylique et sérigraphie sur aluminium, 208,28 x 171,45 cmSans titre, 2018, acrylique sur aluminium, 78,42 x 64,45 cm. Collection privée FRSans titre, 2018, acrylique sur aluminium, 78,42 x 64,45 cm. Collection privée FRSans titre, 2018, acrylique sur aluminium, 78,42 x 64,45 cmSans titre, 2018, acrylique sur aluminium, 78,42 x 64,45 cm. Collection privée CHSans titre, 2018, acrylique sur aluminium, 78,42 x 64,45 cmSans titre, 2018, acrylique sur aluminium, 78 x 52 cmVue d’exposition, Nathan Hylden, Nearing On To Do, solo show, Midway Contemporary Art, Minneapolis, 2017Vue d’exposition, Nathan Hylden, Nearing On To Do, solo show, Midway Contemporary Art, Minneapolis, 2017Vue d’exposition, Nathan Hylden, Nearing On To Do, solo show, Midway Contemporary Art, Minneapolis, 2017Vue d’exposition, Nathan Hylden, Nearing On To Do, solo show, Midway Contemporary Art, Minneapolis, 2017Sans titre, 2016, acrylique et impression UV sur aluminium, 156,21 x 128,69 cmSans titre, 2016, acrylique et impression UV sur aluminium, 156,21 x 128,69 cmVue d’exposition, Nathan Hylden, König galerie, Berlin, 2015-16Vue d’exposition, Nathan Hylden, König galerie, Berlin, 2015-16Vue d’exposition, Nathan Hylden, König galerie, Berlin, 2015-16Sans titre, 2015, acrylique et impression UV sur aluminium, 115,57 x 233,68 cm. Collection privée CHVue d’exposition, Beware Wet Paint, Fondazione Sandretto Re Rebaudengo, Turin, 2014 (commissaire Gregor Muir)Sans titre, 2014, acrylique sur aluminium, 196,85 x 146,05 cmVue d’exposition, Beware Wet Paint, Fondazione Sandretto Re Rebaudengo, Turin, 2014 (commissaire Gregor Muir)Vue d’exposition, Beware Wet Paint, Fondazione Sandretto Re Rebaudengo, Turin, 2014 (commissaire Gregor Muir)Vue d’exposition, Meanwhile, solo show, Kunstverein, Hamburg, 2013Vue d’exposition, Meanwhile, solo show, Kunstverein, Hamburg, 2013Sans titre, 2014, acrylique sur aluminium, 196,85 x 146,05 cmUntitled, 2011, acrylique et polyuréthane sur toile, 171 x 119,5 cm. Collection privée BEVue d’exposition, “Minimal Myth”, exposition collective, Museum Boijmans, Rotterdam/NL, 2012Sans titre, 2012, acrylique et polyuréthane sur toile, 240 x 340 cmVue d’exposition, “Minimal Myth”, exposition collective, Museum Boijmans, Rotterdam/NL, 2012Untitled, 2010, acrylique sur aluminium, 197 x 145 cm, Collection privée CNSans titre, 2010,acrylique sur toile. 74 x 58,5 cm Collection privée BESans titre, 2010,acrylique sur toile. 74 x 58,5 cm Collection privée CHSans titre, 2010, acrylique sur aluminium,197 x 145 cm. Collection publique : CNAP FRSans titre, 2009, acrylique sur aluminium, plâtre pulvérisé et peinture argent, 91,5 x 74 cmSans titre, 2008, acrylique sur lin. Collection privée BESome Other Way of Counting I, 2007, acrylique sur lin, 238 x 171 cm. Collection privée FRSans titre, 2006, série de 4 dessins, acrylique sur toile, dimensions variable. Vue d’exposition, Armory Show, New York, février 2007. Collection privée USSans titre, 2006, acrylique sur lin, 170 x 120 cm. Collection privée FRSans titre, 2006, acrylique sur lin, 170 x 120 cmSans titre, 2006 (detail), acrylique sur lin, 170 x 120 cm. Collection privée FR
Biography
Born in 1978 in Fergus Falls (Minnesota), Nathan Hylden lives and works in Los Angeles. His work deals with issues of temporality and the idea of rationality related to the creative act in itself. Playing with codes similar to those that can be met in the cinematographic industry, his pieces are produced as series and follow a very strict creative process. Starting with images of his studio silkscreened on large aluminum plaques, the pieces are then piled up to receive an allotted quantity of paint, applied by spray or brush. Even though they are linked to each other, each tells a particular story and brandishes its own particular density. Each painting thus becomes the symbolic resumé of a particular point in time during an evolution dictated only by sequence.
His work is part of the following collections, among others: Fonds National d’Art Contemporain, Paris; Whitney Museum of American Art, New York; Stedelijk Museum, Amsterdam; MOCA, Museum of Contemporary Art, Los Angeles; Dallas Museum of Art, Dallas.
Solo exhibitions include: As It Is, Feuilleton, Los Angeles/US (2020); Hakgojae Gallery, Seoul (2019); For Now And So, Misako & Rosen, Tokyo (2018); So Doing, Galerie Art Concept, Paris (2018). Group exhibitions: Did you close your eyes to make this painting?, BWSMX, Mexico City (2018); Unpacking: The Marciano Collection, Marciano Art Foundation, Los Angeles (2017); CHOICES, Palais des Beaux-Arts de Paris, Paris (curator: Alfred Pacquement, 2015); Beware Wet Paint, Fondazione Sandretto Re Rebaudengo, Turin (curator: Gregor Muir, 2014).